شباب طموح ....من ميت عزون
أخي أو أختي طبعاً على حسب

اسمح لي بأن أحييك .. وأرحب بك

فكم يسرنا ويسعدنا إنضمامك لعائلتنا المتواضعة والمحبه

التي لطالما ضمها منتدانا الغالي على قلوبنا


نرجوا التسجيل واهلا بك مع خالص دعواي لك بقضاء وقت ممتع ومفيد معنا

واذا وجدتم اي صعوبه في التسجيل يرجي كتابتها في قسم الشكاوي اسفل المنتدي

او تراسلونا علي ايمال layaly2052717@yahoo.com

للتسجيل اضغط هنا
Untitled 7
منتدى شباب ميت عزون src= منتدى شباب ميت عزونمنتدى شباب ميت عزون

الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

 

 هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
WARDA
avatar

عقل المنتديعقل المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
انثى
عدد المساهمات : 1624
نقاط : 50271
السٌّمعَة : 21
تاريخ التسجيل : 10/05/2009
الموقع : ربنا يسهل بس
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين أغسطس 17, 2009 1:05 pm



صح كدا هيا مش كوسه هنا

أسأل يا محمود ما تتكسفش



 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونWARDAمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: WARDA




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين أغسطس 17, 2009 1:14 pm



شكرا ليك اخي ضياء الحق علي نصيحتك لي

ولكن انا مسألتش لكي اعطي الفرصه للاعضاء علشان يتناقشوا في السؤال ونعطي له الفرصه

وسؤالي

هل انت مع مبدأ الرد على اى موضوع تشاهده ولو بكلمة شكرا اذا لم يكن الموضوع جيد

ام لاترد الا على المواضيع المميزة فقط؟؟؟


 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
خالد القاضى
avatar

القلم المميزالقلم المميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 540
نقاط : 48818
السٌّمعَة : 9
تاريخ التسجيل : 23/05/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين أغسطس 17, 2009 2:24 pm



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا حياكم الله على تلك الاسئله وتلك الاجابات واخص بالتحيه ام سارة صاحبة الفكره
ثانيا احب ابدأ مشاركتى معكم بالاجابه عن سؤال عمل المرأة التى توفى زوجها وهى صغيرة
هل هى محتاجه ام لا
وكما قال الاخوة من قبل نوع العمل يتناسب معها ام لا
فان خلى من المخالفات وكان عمل يرضى الله لا مانع وهو ينطبق على كل امراه
سوء اكان خاص ام عام
خاصه ان بعض النساء تكون محتاجه الى العمل للانفاق على العائله
اما اذا لم تكن محتاجه فهذا رأيى انا انها لا تعمل اللهم الا بعض الوظائف
التى تنفع كالمدرسه والطبيبه وكل عمل ليس فيه اختلاط
فان حدث الاختلاط فلا احب هذا العمل
____________________
سؤال الاخ / محمود
هل انت مع مبدأ الرد على اى موضوع تشاهده ولو بكلمة شكرا اذا لم يكن الموضوع جيد
ام لاترد الا على المواضيع المميزة فقط؟؟؟

والله يا محمود حسب الوقت يمكن اقرأ
بعض المواضيع واجد انها مميزه جدا فأشعر بأن اى تعليق مهما يكن
قليل عليه
وبعض المواضيع اقرأها ولا اجد عندى رد
وكثيرا من الناس يكرهون التعليق بشكرا ومشكور
ولذا اعلق دائما برد مناسب او لا اعلق
لانه حينما يطرح موضوع يريد صاحبه ان يعرف الى اى مدى وصل
_________________
سؤالى
هل تقبل النصيحه باسلوب غير مهذب ولو كانت من ورائها الخير؟

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونخالد القاضىمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: خالد القاضى




C:\Documents and Settings\media\Desktop[/img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين أغسطس 17, 2009 2:39 pm



اهلا اخي خالد نورت الموضوع باجابتك

هل تقبل النصيحه باسلوب غير مهذب ولو كانت من ورائها الخير؟

لا طبعا لا اقبلها ابدا

حتي لو كان وراها ايه لا ارضي لنفسي ان احد يعاملني معامله سيئه

لو يفهمني بشويش ماشي Very Happy

انما يأمرني وينصحني ادام الناس او يهزئني لا طبعا ومين يرضي

الكلمه الطيبه صدقه ياشيخ خالد

سؤالي هنا هو

هــل أنت مـع أو ضـد مقــــولـة
( زمن قل فيه الـوفـاء )





 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
WARDA
avatar

عقل المنتديعقل المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
انثى
عدد المساهمات : 1624
نقاط : 50271
السٌّمعَة : 21
تاريخ التسجيل : 10/05/2009
الموقع : ربنا يسهل بس
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين أغسطس 17, 2009 10:56 pm



لاء مش مع المقوله دى أنا

ممكن تكون ناس قل بداخلها الوفاء والفرق شاسع فى المعنيين

فنحن نعيب زماننا والعيبُ فينا

هل أنتَ مع أوضد

مقولة(معاكـ قرش تسوى قرش ممعكش ما تسواش)

بس الرد هنا بدون فلسفه

عايزه رد من واقع الحياه



 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونWARDAمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: WARDA




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الثلاثاء أغسطس 18, 2009 6:46 am



والله ياورده الفلوس كل حاجه في الدنيا وفعلا كلامك منظقي معاك قرش تسوي قرش


لو معاك فلوس خوش وسلم ممعكشي اقعد علي السلم

دي الحياه في زمننا ياورده


بس الرجل الحكيم بيتغير من ناحيه الفلوس الفلوس اساس الحياه

مش كده اني بحب الفلوس بس ده اللي انا شايفه

معاك فلوس هتعرف تتحكم في اي شئء

غير كده لو محتاج تدخل اي مكان محتاج رشوه يعني فلوس لو انت غلبان وممعكشي هتدفع منين

وغير كده في اي مناسبه يقوللك لازم بدله ووللاثرياء وغيره ياورده

موضوع عايز لك كتير

سلمت يداك سؤالي هنا

هل أنت مع رغبــة غالبيـــة ان لم يكن كل الشباب فى السفــر للخارج أم مع مقولة( رزق هنا هو رزق هناك) ولمـــــــــــــاذاااا!!

laya

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
WARDA
avatar

عقل المنتديعقل المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
انثى
عدد المساهمات : 1624
نقاط : 50271
السٌّمعَة : 21
تاريخ التسجيل : 10/05/2009
الموقع : ربنا يسهل بس
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   السبت أغسطس 29, 2009 11:21 am



اقولكـ يا محمود انا مع مقولة رزق هنا رزق هناكـ

هقولكـ مثال صغير

فى راجل من شارع الترعه فى المنصوره

الراجل ده كان عنده حتة أرض كبيره اوى

وحب يسافر بره يعمل قرش

فباع الأرض دى

وسافر 15سنه السعوديه

ورجع اللى لمو فى 15 سنه

اشترى بيه نفس حتة الأرض اللى باعها عشان يسافر بيها

طبعاً المثال مش بينطبق على الكل

فى ناس بتسافر لهدف معين

أو عندها شغل ريحالو مش رايحه تتخبط هناكـ

سؤالى(هل أنتَ مع أو ضد خروج المرأه فى صلاة الفجر وزوجها نائم بالبيت؟)

معلش اصل شوفت الموضوع ده كتير الايام دى

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونWARDAمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: WARDA




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس سبتمبر 10, 2009 3:47 pm



لا طبعا مش معاه الا اذا كان ماشي معاها او علي علم بذلك



==سؤالى==


هل انت مع ام ضد تعدد زيجات الرجل ؟...ولماذا فى كلتا الحالتين
؟؟

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
ضياء الحق

الكاتب المميزالكاتب المميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 1511
نقاط : 50143
السٌّمعَة : 11
تاريخ التسجيل : 02/05/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس سبتمبر 10, 2009 4:03 pm



ليالي فون كتب:
لا طبعا مش معاه الا اذا كان ماشي معاها او علي علم بذلك



==سؤالى==


هل انت مع ام ضد تعدد زيجات الرجل ؟...ولماذا فى كلتا الحالتين
؟؟

طبعا كلامك مش معناه معارضة تعدد الزوجات في الشرع ، لكن قصدك هل تعمله أنت وللا لأ ؟

إذا ما احتجتش لتعدد الزوجات ، فيبقى أقول الحمد لله . لأن تعدد الزوجات له عيوب ومنها الغيرة و أنهم يبقو عاملين عليك عصابة مش زي ما سيادتك متخيل أن كل واحدة هتحاول تسعدك اكتر .... انسى الزمن ده يا ريس .

إمتى الواحد يتجوز اكتر من واحدة ؟

لو مثلا ربنا ما رزقوش من الأولى بعيال ، لو مراته تعبانه بمرض يخليه يفكر في الحرام ...... إلخ .

السؤال :: :: : :: : : : : :

هل أنت مع أنك تكلم واحدة قبل الجواز وتحب فيها وللا أنك لو اعجبت بواحدة تروح تخطبها على طول ؟ ولماذا ؟
 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونضياء الحقمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: ضياء الحق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس سبتمبر 10, 2009 6:05 pm



انا مع الاولي ان احبها وبعدين اتزوجها

لأني اتعرف عليها واعرف هتنفعني ولا لا لأني مسبهاش بعد الخطوبه وكلام كتير كده هبقي اقولك عليه بعدين



==سؤالى==

هل هناك انسان معصوم من الخطأ ....التقصير....هل هناك انسان كامل ....يتحدى الظروف القهرية التى قد تمنعه احيانا من المضى قدما نحو هدفا ما....لما لا نلتمس الاعزار الى بعضنا البعض ...ونسارع الى تصويب السهام الى من نشعر عنده بالتقصير.....لما لا يتحمل بعضنا البعض؟؟؟؟؟؟


 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس ديسمبر 17, 2009 7:32 pm



منتظر الرد من الاعضاء
 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
فارس بلا جواد
avatar

القلم المميزالقلم المميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 1336
نقاط : 47083
السٌّمعَة : 10
تاريخ التسجيل : 29/11/2009
الموقع : www.egypda.info/vb
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس ديسمبر 17, 2009 8:51 pm



هل السفر في الخارج بيحقق كل طموحات الشخص
 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونفارس بلا جوادمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
ضياء الحق

الكاتب المميزالكاتب المميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 1511
نقاط : 50143
السٌّمعَة : 11
تاريخ التسجيل : 02/05/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الثلاثاء ديسمبر 22, 2009 6:34 pm



سؤال جميل يا minbuzz سيبني أجاوبك عليه .

السفر للخارج له مزايا وله عيوب ، تحسين الوضع المادي ( أفضل من مصر ) لكنه مش شرط يكون أفضل ( بكثير ) ، ما تتخيلش أن إللي بيسافر بيلاقي فانوس علاء الدين والعفريت يقول له شبيك لبيك .

السفر شر لابد منه ، السفر قطعة من جهنم . لكن إللي بيهونه هو الأوضاع الاقتصادية في مصر

السفر فيه ناس بتاخده وسيله وناس بتاخده غايه . إللي بياخده وسيله يبقى مش هيعيش طول عمره يسافر ، وإللي بياخده غايه يبقى كأنه هاجر من مصر هجرة دائمة .

في السفر بتحس بأنك غريب ، مش في بلدك .

في الأجازة إللي فاتت اتناقشت مع أستاذة في الكلية عن السفر ، وانتهى النقاش أن المحصلة متساوية .

تكون مع أحبابك ومراتك وأولادك + ضعف اقتصادي = تتغرب وتتمرمط + تحسين اقتصادي .

وفيه ناس بتسافر وتقعد وما بتحسنش من أي وضع ليها . وكله نصيب من رب العالمين

في وجهة نظري ، أن السفر وسيلة وليس غاية .

والسؤال التالي /

هناك اختلال بين مخرجات التعليم واحتياجات سوق العمل في مصر . هل توافق على العمل في غير تخصصك ؟

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونضياء الحقمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: ضياء الحق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
حسام
avatar

قيصر المنتديقيصر المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 2408
نقاط : 50097
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 03/07/2009
الموقع : www.o7p.net/vb
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الثلاثاء ديسمبر 22, 2009 6:47 pm



طبعا لا اوافق الا اذا دعتنى الحاجه لذلك
هل توافق على قرار شيخ الازهر المتعلق بالنقاب

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونحساممنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: حسام




The Return Of DX





[center]

Are you Ready?



Yeah you think you can tell us what to do
[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
اميره بكلمتى
avatar

ملكه المنتديملكه المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
انثى
عدد المساهمات : 2734
نقاط : 49647
السٌّمعَة : 10
تاريخ التسجيل : 07/09/2009
الموقع : كلنا كالقمر كما لنا جانب مضئ لنا جانب مظلم
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الأربعاء ديسمبر 23, 2009 10:17 am



لالالا لا اوافق

هل هتوافق على بعض الناس اللذين يامرون الناس بالبر وينسون انفسهم

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزوناميره بكلمتىمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
ضياء الحق

الكاتب المميزالكاتب المميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 1511
نقاط : 50143
السٌّمعَة : 11
تاريخ التسجيل : 02/05/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس ديسمبر 24, 2009 12:19 am



لو السؤال قصده ، هل هم هينزلو من نظري ؟ في الغالب أيوه ، لأن المباديء مش مجرد كلام بيتقال لكن أفعال .

وللأسف الإنسان لما بينادي بمباديء معينة وما بيلتزمش بيها ، بيكون منفر للناس من المباديء دي ، وبيعتبرها الناس كلام كتب ينطبق عليه مثال الحجرة الزجاجية ( ما يقال هنا ، لا يطبق بالخارج )

يعني مثلا لو واحد بيشرب سجاير وبيزعق لابنه عشان ما يشربش سجاير .... !! لا تعليق

لكن الإمام الشافعي ( على ما أذكر ) كان بيقول خذوا علمي ولا تلتفتوا لعملي ( فيما معنى الكلام ) .

السؤال إللي بعده /

هل أنت مع أو ضد أن تكون الثانوية العامة 3 سنوات ؟ ولماذا ؟
 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونضياء الحقمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: ضياء الحق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
حسام
avatar

قيصر المنتديقيصر المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 2408
نقاط : 50097
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 03/07/2009
الموقع : www.o7p.net/vb
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس ديسمبر 24, 2009 6:06 am



انا الحمد لله خلصت الثانويه بس كده هتبقى شد اعصاب مابعده عذاب اخر

انت مع او ضد الخصخصه

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونحساممنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: حسام




The Return Of DX





[center]

Are you Ready?



Yeah you think you can tell us what to do
[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
ضياء الحق

الكاتب المميزالكاتب المميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 1511
نقاط : 50143
السٌّمعَة : 11
تاريخ التسجيل : 02/05/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس ديسمبر 24, 2009 11:54 am



طبعا عشان أتكلم عن الخصخصة لازم أكون متعمق وملم بالموضوع كاملا . خد عندك المعلومات دي .

قبل الثورة كانت الشركات ملك للأفراد ، وطبعا مش ناسيين بنزيون وعمر أفندي ,,,, إلخ .

جات الثورة وقالت الاشتراكية الاشتراكية ولا شيء إلا الاشتراكية ، بدأت تأمم الشركات ، وتعمل مصانع القطاع العام .

ورجعنا تاني للخصخصة حاليا ، بدأنا نبيع المصانع إللي اتبنت .

وفريق يقول ان القطاع العام هو الحل ، وناس تقول .. لأ ، القطاع الخاص هو الحل ، والحكومة يكون دورها الاشراف وبس .

هأقول لك إيه مشاكل الخصخصة الحالية ...

طبعا زي ما أنت عارف أن كانت بتتباع شركات بتكسب ، وده غلط في الخصخصة ، لأن في الخصخصة الناجحة ما يتباعش إلا الشركات إللي بتخسر عشان يتصلح حالها .

والمفروض أن الخصخصة مش معناها الواسع أنك تبيع ، لكن إللي تبع الحكومة يفضل تبع الحكومة ، والجديد يكون تبع القطاع الخاص ، ومش ده إللي بيحصل.

الخصخصة إللي موجودة فيها تجاوزات كل يوم بنقرأها في الصحف ، زي صفقة عمر أفندي وخلافه إللي بيتباع برخص التراب .

الخصخصة مثلا حصلت لفندق عشان الفندق يتحسن ، قام عمك إللي اشتراه قفله نهائيا بالضبة والمفتاح ، ليه ؟ عشان بكره الأرض بتاع الفندق هتغلى ، والفندق نفسه هيغلى . إللي بنقول عليه ( التسقيع ) .

يبقى شوفت بقه .... العيب فينا إحنا . إحنا جربنا القطاع العام وفشلنا ، وجربنا الخصخصة وفشلنا . والسبب أننا ما بنستغلهاش صح .

القطاع الخاص يعني شركات عملاقة في العالم زي شركات السيارات ، ميكروسوفت .... إلخ . القطاع الخاص هو الأمل بصحيح لأنه مصانع ومصانع يعني عمال .

رأيي

أنا ضد بيع المصانع إللي بتكسب ، ومع الشفافية عشان خاطر ما يحصلش مشاكل من الخصخصة ، ومع دعم الدولة للقطاع الخاص .

السؤال

هل أنت مع أو ضد الهجرة الداخلية للمناطق العمرانية الجديدة البعيدة عن الوادي ؟
 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونضياء الحقمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: ضياء الحق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين يونيو 07, 2010 3:09 pm



واللهي مش عارف اقولك ايه
بسبب بسبب ضغط السكان وقله السكن
و
بس ظروف المعيشه بتجبر الواحد انه يعيش بعيد

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الأربعاء يناير 26, 2011 9:53 am



هل انت مع او ضد

صداقة الولاد و البنات

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
ام ساره
avatar

ولاد البلدولاد البلد
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
عدد المساهمات : 329
نقاط : 48806
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 23/04/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين مارس 07, 2011 6:25 pm



لست معها

هل انت مع او ضد زواج الانترنت
 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونام سارهمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: ام ساره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
IBrahem mehrem
avatar

ولاد البلدولاد البلد
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 421
نقاط : 40646
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 29/10/2010
الموقع : جمـــــب أمى
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الإثنين مارس 07, 2011 8:19 pm






طبعا مفيش حاجة اسمها صداقة بين بنت وولد يامحمود طبعا

اماا سؤال الاستاذة ام سارة زواج النت انا سمعت ان فى ناس ارتبطت عن طريق النت وحياتها كويسة بس الله اعلم


بس انا من رايى انا لأ لانه يبقى توافق بين شخصين افكار انك فى شئ بيجذبك ليها الأدب والاحترام

عن طريق النت اعتقد انها فى الاول بتبقى علاقة صامتة مش عارف بصراحة



 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونIBrahem mehremمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: IBrahem mehrem
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
قاهر الحب
avatar

المميزالمميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 544
نقاط : 49074
السٌّمعَة : 12
تاريخ التسجيل : 27/04/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الثلاثاء مارس 08, 2011 1:34 am



مرحبا ام ساره وهلا بالعوده
بمناسبه الزواج
هل انت مع زواج الاقارب او ضده ولماذا ؟؟؟؟

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونقاهر الحبمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: قاهر الحب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
محمود عبد القادر
avatar

الادارهالاداره
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 7217
نقاط : 58441
السٌّمعَة : 68
تاريخ التسجيل : 20/04/2009
الموقع : layaly2052717@yahoo
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


http://www.meetazoon.com




مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الثلاثاء مارس 08, 2011 7:34 am



اعتقد عادي ياقاهر

وعلي رأي المثل زيتهم في دقيقهم

وبالتفاهم نمنع المشاكل

انا عارف ان الاقارب بييجي من وراها مشاكل كتير بس

بالسياسه والتفاهم تمشي تمام

هل انت مع او ضد

زواج المصريين من الاجانب

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونمحمود عبد القادرمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
قاهر الحب
avatar

المميزالمميز
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
عدد المساهمات : 544
نقاط : 49074
السٌّمعَة : 12
تاريخ التسجيل : 27/04/2009
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو






مُساهمةموضوع: رد: هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟   الخميس مارس 17, 2011 2:00 am



انا لست مع زواج الاجانب وهذا
لان اذا تزوجت باجنبيه وانجبت منها اولادا سيكون لهم ان يورثوك
وهذا احتلال ولكن بدون اراقه دم
وهذا ما تفعله دوله اليهود من زوج المصرين فى سيناء باسرائيليات
مشكوور على السؤال
هل انت مع التعديلات الدستوريه ام لست معها ولماذا ؟؟؟؟

 منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com



أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونقاهر الحبمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: قاهر الحب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

هـل أنت .. (مع) .. أو (ضد) .. و لمـاذاا ؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 3 من اصل 6انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
شباب طموح ....من ميت عزون :: 
حارة محبي المواضيع العامه والمناقشات
 :: 
شقة النقاش الجاد
-
انتقل الى: