شباب طموح ....من ميت عزون
أخي أو أختي طبعاً على حسب

اسمح لي بأن أحييك .. وأرحب بك

فكم يسرنا ويسعدنا إنضمامك لعائلتنا المتواضعة والمحبه

التي لطالما ضمها منتدانا الغالي على قلوبنا

نرجوا التسجيل واهلا بك مع خالص دعواي لك بقضاء وقت ممتع ومفيد معنا

واذا وجدتم اي صعوبه في التسجيل يرجي كتابتها في قسم الشكاوي اسفل المنتدي

او تراسلونا علي ايمال layaly2052717@yahoo.com
أخي أو أختي طبعاً على حسب

اسمح لي بأن أحييك .. وأرحب بك

فكم يسرنا ويسعدنا إنضمامك لعائلتنا المتواضعة والمحبه

التي لطالما ضمها منتدانا الغالي على قلوبنا

نرجوا التسجيل واهلا بك مع خالص دعواي لك بقضاء وقت ممتع ومفيد معنا

واذا وجدتم اي صعوبه في التسجيل يرجي كتابتها في قسم الشكاوي اسفل المنتدي

او تراسلونا علي ايمال layaly2052717@yahoo.com
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اهلا وسهلا بكـ يا :  زائر
آخر زيارة لك كانت: الخميس يناير 01, 1970
لديك: 8 مساهمة

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
نبرة حزن
نبرة حزن

رومانتيك المنتديرومانتيك المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون

مُساهمةموضوع: هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم   هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 17, 2010 7:50 am

الدنيا دية غريبة قوى النهاردة سمعت كلمة غريبةر جدا حبيت اعلق عليها اصلى مش معقولة اسمع حاجة من غير ما اعلق عليها الكلمة بتفول

(الحياة احلى من الحب)
بالذمة ينفع ياترا فعلا ان الحياة احلى من الحب وهو اصلا يبقى فية حياة من غير حب ولا ينفع تتعاش قعدت افكر ان ممكن فية ناس عندها الحياة احلى من الحب على رايهم حب اية ياعم وكلام فاضى اية احنا مش فى زمن الحب .
واللة احنا عايزين واقفة على الكلام دة لو الحب راح من الدنيا والحياة اخدتنا بالشكل البشع دة يبقى محتاجين وقفة فين الخير لو مافيش حب فين احاسيس البشر لو ما فيش حب يا اما نبقى حيوانا ماشين ورا رغبتنا فى الحياة الدنيوية وخلاص اية الخيبة اللى البنى ادمين عايشين فيها دية ولا يمكن انا اللى عشان رومانسية شوية , لا مش شوية كتير شايفة ان مافيش حياة من غير حب لو الحب راح يبقى الموت احسن حاجة غريبة فعلا ياترا اية اللى وصلنا لكدة اية اللى بيحصل دة ولا الناس من كتر ما شاف الجراح فى حياتها بقت مقتنعة ان مافيش حاحة اسمها حب وان الجرح بيقسى القلب وبيدى احساس بالرغبة بعدم وجود الحب وان الحياة افضل من دون الحب وان الدنيا مش مستاهلة انها تتعاش وانت حزين فيها وبما ان البعض شايف ان الحزن مرتبط بالحب فبلاها الحب اللى بيجيب وجع القلب وبكدة بردة تبقى الحياة احلى من الحب .
ماينفعش ازاى الانسان ممكن يعيش من غير ما قلبة ينبض ويحس بدقاتة ازاى ممكن اعيش من غير ما اشوف حبيبي جنبى ومعايا ومش شرط الحب دة فى انواع كتير من الحب كلها احاسيس بتحسها وبتندرج تحت اسم الحب ولا حا نجزأ الحب .
هو اى حد ينفع يعيش مثلا من غير ما يحب مامتة , او باباة, او اخواتة ,او قرايبة... وبردة ماينفعش نعيش من غير احساس شخصى بحب حد معين من جوا اى انسان انة يتمنى يبقى معاة العمر كلة .
ولا ضغوط الحياة مبقتش تخلى الناس تشوف الحلو من الحب وبقت تشوف ان الحياة من غير حب احلى .................
ياترا فعلا حايجى يوم والناس تنسى الحب وتقتنع تمام الاقتناع ان(الحياة احلى من الحب)
يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااخ وفى

احب بقى اقول لاى بنت
أحب أقول لكى ان الحب فى الحياه أنواع ...

1- " الحب فى الله " و هو أعظم أنواع الحب ، و هو الحب الوحيد اللى مبيكنش عشان اى مصلحة او خداع الى آخره

2- الحب اللى احنا بنقول عليه " حب ارتباط " و دا الله أعلم نهايته بتبقى ايه ..؟؟ بس النهايه فى أغلب الأحوال بتبقى ان وحد من الطرفين بيكسب و الآخر بيخسر .... ، واحد بيكسب انه عاش تجربة و اتعلم منها ، و الطرف الخسران هو اللى ضيع انسان ممكن يكون حبه بجد و هو مش حاسس بكده ...

3- فيه " حب المصلحة " و دا ميكنش حب لكنه عبارة عن تظاهر من الانسان لانسان آخر لأهداف هو فقط يعلمها ... ، و للأسف دى بقت تحصل كتير ...

و غيره و غيره ....، بس المهم ان الحياة اللى احنا عايشنها يكون فيها حب بس ....

احس ساعات ان الحزن انسان يعششقنى
مش عارف ليه بتاعمل بطيبه وبعامل ناس غريبه
بتخان وبتجرررررررح
الوقت بيعدى واهو كله بيعدى ف الحياه ماليش مطرررررح
بس اخير عرفت شىء علشان تعيش وسط البشر لازم تسايس
حب دارى واكره وادارى لان الحزن لازم يبقى متدارى
لو قلبتوا شريط حياتى هايسف من الدموع
وجعانى يا زكرياتى ىطول عمرى انا موجووووووع
موجوع والناس باعونى
موجوع ونالناس خانونى
بس كل جرح اخدته منك يا دنيا بعتبره هديه منك وضربه قاضيييه
حكايهة شاعرررررررررررررر ماتت جواه مشاعر
يريت يكون التعليق عجبكم

منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com

أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزوننبرة حزنمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: نبرة حزن

معلومات الكاتب - منتدى شباب ميت عزون
M@XIMOUS
M@XIMOUS

رومانتيك المنتديرومانتيك المنتدي
المعلومات العامة - منتدى شباب ميت عزون
ذكر
معلومات وبيانات شخصية - منتدى شباب ميت عزون

http://sa3dfamilly.ahlamuntada.com/

مُساهمةموضوع: رد: هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم   هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم Icon_minitimeالإثنين أكتوبر 04, 2010 2:05 pm

هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم 264798039

سلمت ياصديقي

ابدا بنفسك

منتدى شباب ميت عزون  /><!--
 بداية قالب الموضوع الاصلي - www.meetazoon.com --><br /><font color= الموضوع الأصلي : هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم  المصدر : منتدى ميت عزون www.meetazoon.com

أنشر الموضوع لأصحابك على الفيسبوك
Share/Bookmark
جروبنا ع الفيس :منتدى شباب ميت عزونM@XIMOUSمنتدى شباب ميت عزون

منتدى شباب ميت عزون

توقيع: M@XIMOUS

هل الحب زمانا ده حب فعلا ؟؟ ياترى اسال نفسى الحياة اجمل ام الحب مممممممممم

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
انتقل الى: